loading...

مختصر دانلود

سازمان هواشناسی اعلام کرد : از امروز تا اواسط فردا در غالب مناطق کشور جو آرام خواهد بود و از بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور وارد می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، طبق

ورود سامانه جدید بارشی به کشور

احمد بازدید : 883 شنبه 16 آذر 1392 : 12:50 نظرات (0)

سازمان هواشناسی اعلام کرد : از امروز تا اواسط فردا در غالب مناطق کشور جو آرام خواهد بود و از بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور وارد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی از امروز بارش های پراکنده در ناحیه شرق کشور پیش بینی می شود و در سایر مناطق افعالیت بارشی روی نمی دهد و سامانه بارشی، اواسط امروز از مرزهای شرقی کشور خارج می شود و تا اواسط فردا در غالب مناطق کشور جو آرام خواهد بود.
براساس این گزارش، از بعدازظهر فردا (یکشنبه) با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور، از نوارغربی بارش باران و برف آغاز می شود که تا پایان روز دوشنبه مناطق غربی، مرکز و نیمه شمالی کشوردر گستره بارش های این سامانه قرار می گیرد.
گفتنی است نیمه غربی خلیج فارس امروز مواج است و همچنین امروز و فردا نیز، نیمه شرقی آن طوفانی است و دریای عمان هم تا فردا مواج خواهد بود.
وضعیت آب و هوای استان تهران امروز، کمی ابری درپاره ای نقاط غبار صبحگاهی بتدریج کاهش ابر پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود با افزایش نسبت به روز قبل به 10 درجه و در کمترین حالت به 3 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر7 درجه بالای صفر است.
مرکز مدیریت راههای کشور هم با اشاره به باز بودن راههای اصلی کشور اعلام کرد : برخی از محورهای فرعی بر اثر بارش شدید برف و باران بسته شده است.
محور سنندج - دیواندره - سقز در استان کردستان،‌ بدلیل بارش برف سنگین بسته است.
همچنین محورهای کنارک ـ زرآباد ـ جاسک و چابهار ـ گواتر واقع در استان ‌سیستان و بلوچستان به دلیل طغیان رودخانه، تا اطلاع بعدی بسته اعلام می شود.
محور شمشک ـ دیزین در استان‌های البرز و تهران نیز به دلیل بارش برف بسته شده است.
محور شهداد ـ نهبندان واقع در استان کرمان، به دلیل سیلاب، تا اطلاع بعدی بسته است.
همچنین روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد : به علت بارش برف و برودت هوا همچنین لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی مناطق مختلف این استان در نوبت صبح تعطیل است.
بارش برف که از روز چهارشنبه درمناطق مختلف استان قزوین آغاز شده بود، علاوه بر ایجاد مشکل در تردد ، موجب کاهش دمای هوای هم شده است.
بنابر این گزارش ، پلیس راهنمایی و رانندگی به رانندگان درخصوص لغزنده بودن سطح معابر و جاده‌ها هشدار داد.
پلیس اعلام کرد: با توجه به سرمای شدید بامدادی و یخ‌زدگی، سطح خیابان‌ها و جاده‌ها بسیار لغزنده است.
از رانندگانی که در معابر شهری و جاده‌های کشور مشغول تردد هستند خواسته شده با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری