loading...

مختصر دانلود

 طرح ترافیک X مجوز طرح ترافیک X مجوز طرح ترافیک 93 X زمان ثبت نام مجوز طرح ترافیک X طرح ترافیک سال 93 طبق سنوات گذشته سالانه حدود 97هزار فقره مجوز طرح ترافیک در قالب مجوزهای

قیمت مجوز طرح ترافیک سال 93

احمد بازدید : 871 دوشنبه 21 بهمن 1392 : 1:18 نظرات (0)

 طرح ترافیک X مجوز طرح ترافیک X مجوز طرح ترافیک 93 X زمان ثبت نام مجوز طرح ترافیک X طرح ترافیک سال 93

طبق سنوات گذشته سالانه حدود 97هزار فقره مجوز طرح ترافیک در قالب مجوزهای سالانه، هفتگی و روزانه، صادر می‌شد که سیاست شهرداری تهران برای سال 93، افزایش صدور مجوز­های روزانه است. به گفته دبیر، شهرداری می‌تواند از این مسئله در راستای سیاست‌های کنترلی به‌خصوص در روزهایی که با آلودگی هوا مواجه هستیم استفاده کند. به گفته وی در لایحه جدید، شهرداری برای سال 93، افزایش 10درصدی عوارض را پیشنهاد داده است.

دبیر اعلام کرد که جمع‌بندی کمیسیون برنامه و بودجه افزایش رقم 15درصدی عوارض صدور مجوز طرح است. احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا اما ماحصل بررسی کمیسیون عمران را بین 12تا 15درصد افزایش اعلام کرد و گفت که با این حال در مجموع با پیشنهاد شهرداری موافق هستیم. مهدی چمران، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا هم آماری درخصوص میزان مجوز طرح روزانه در سال گذشته اعلام کرد و گفت: «مجوز طرح روزانه در سال گذشته سقف 15هزار عدد بوده است.

چنانچه پیشنهاد شهرداری افزایش تا سقف 40هزار عددی مجوز روزانه مطرح است، این افزایش با سیاست کلی صدور مجوز طرح که همان کاهش ترافیک و در نهایت آلودگی محدوده مرکزی شهر است، مغایرت دارد.» در واقع وی بر این عقیده است که اگرچه در مواقع اضطرار طرح روزانه فروخته نمی‌شود ولی در سایر روزها ورود 40هزار خودرو با طرح روزانه باعث آلوده‌شدن هوا می‌شود. احمد حکیمی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز گفت: بنیان اجرای طرح محدوده ترافیک کاهش آلودگی هوا بود ولی درحال حاضر به یک منبع درآمدی برای شهرداری تبدیل شده است. به هر ترتیب در نهایت اعضای شورا با نظر مثبت نسبت به جمع‌بندی کمیسیون عمران، لایحه تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک برای سال 93را به تصویب رساندند. همچنین براساس این مصوبه، شهرداری تهران موظف شد طی مدت 6ماه از اجرای این مصوبه میزان اثربخشی آن‌ را بر کاهش آلودگی هوا به شورا ارائه دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری