loading...

مختصر دانلود

 قیمت خوراک پتروشیمی X لایحه بودجه قیمت خوراک پتروشیمی وی یادآور شد:‌مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه تصویب کرد که قیمت خوراک پتروشیمی کمتر از 15 سنت در هر متر مربع نباشد که با توضیحات وزیر ا

نرخ 15 سنتی خوراک پتروشیمی حذف شد

احمد بازدید : 449 یکشنبه 27 بهمن 1392 : 15:16 نظرات (0)

 قیمت خوراک پتروشیمی X لایحه بودجه قیمت خوراک پتروشیمی

وی یادآور شد:‌مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه تصویب کرد که قیمت خوراک پتروشیمی کمتر از 15 سنت در هر متر مربع نباشد که با توضیحات وزیر اقتصاد مقرر شد قیمت‌گذاری به دولت واگذار شود و کمیسیون تلفیق قید 15 سنت را از مصوبه‌ مجلس در لایحه بودجه حذف کرد.

این عضو کمیسیون تلفیق توضیح داد: وزیر اقتصاد در جلسه امروز کمیسمیون تلفیق مطرح کرد که این نوع قیمت‌گذاری برای خوراک پتروشیمی‌ها باعث ضرر کشور در منطقه و جایگزینی کشورهای دیگر به جای ایران در بازار می‌شود. اکنون نرخ خوراک پتروشیمی در عربستان 11 سنت و در قطر و سوریه 12 سنت است. به همین دلیل تعیین نرخ حداقل 15 سنت برای ایران عدد بالایی است. ...

 قیمت خوراک پتروشیمی X لایحه بودجه قیمت خوراک پتروشیمی

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 93 گفت که یکی از مصوبات جلسه صبح امروز این کمیسیون جهت رفع ایرادات شورای نگهبان این بود که قیمت گذاری خوراک پتروشیمی توسط دولت انجام شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: یکی از مهمترین موارد مورد بحث امروز کمیسیون تلفیق در مورد ایرادات شورای نگهبان موضوع قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بود.

حاجی دلیگانی ادامه داد: طبق توضیحات وزیر اقتصاد درطی دو هفته گذشته از مصوبه مجلس در مورد خوراک پتروشیمی‌ها بازار بورس دچار مشکل شده است و حدود 40 هزار میلیارد تومان ضرر وارد شده است. به همین دلیل قید 15 سنت از مصوبه مجلس حذف شد و قیمت‌گذاری در اختیار دولت قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نظر وزیر اقتصاد این بود که دولت به تدریج قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را تا 10 سنت به ازای هر متر مکعب گاز برای خوراک پتروشیمی‌ها قرار دهد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 93مصوب کرده بودند که قیمت پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به گونه‌ای تعیین می‌شود که نرخ بازدهی داخلی ارزی سرمایه‌گذار این واحدها تا 25 درصد باشد، به شرط آنکه از 15 سنت در هر متر مربع کمتر نشود. وزارت نفت قیمت خوراک گاز را به صورت پلکانی به گونه‌ای تخصیص دهد که نرخ بازده داخلی ارزی سرمایه‌گذار تا 30 درصد باشد.

این عضو کمیسیون تلفیق در توضیح سایر مصوبات امروز این کمیسیون جهت تامین نظر شورای نگهبان، گفت: کمیسیون ایرادات شورا با استناد به اصل 53 قانون اساسی را رفع کرد. این ایرادات به مواردی بر می‌گشت که باید میزان درآمد و وصولی‌ها به حساب خزانه واریز شده و گردش مالی پیدا کنند.

وی افزود: مقرر شد در این گونه موارد ایرادات مورد نظر شورا رفع گردد و تمامی درآمدها به حساب خزانه واریز شده و سپس برداشت شود.

حاجی دلیگانی با بیان این که شورای نگهبان 32 اشکال را در مورد عدم رعایت اصل 52 قانون اساسی به مصوبات مجلس در لایحه بودجه 93 وارد دانسته است،‌گفت: ایراد شورای نگهبان به این موضوع بود که چرا در برخی از مصوبات مجلس قید نشده است که این موارد تنها در سال 93 قابلیت اجرایی دارد و قابل تعمیم به سال‌های دیگر نیست.به همین دلیل بندی به لایحه بودجه اضافه شد که مصوبات مجلس منحصرا در سال 93 قابلیت اجرایی دارد.

این عضو کمیسیون تلفیق در مورد مصوبه دیگر این کمیسیون گفت: موضوع دیگر در مورد هزینه‌کرد منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای اختصاص به بخش سلامت جامعه بود که مجلس مصوب کرده بود که بخشی از این مبالغ برای بیمه سلامت 22 میلیون نفر و پیشگیری و بهداشت و درمان هزینه شود.

وی افزود: ایراد شورای نگهبان از این لحاظ بود که نباید منابع حاصله در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قرار گیرد. به همین دلیل کمیسیون تلفیق کلمه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی را حذف کرد و مقرر کرد که مبلغ 2 هزار و 900 میلیون تومان حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در اختیار دولت قرار گیرد و خود دولت در مورد نحوه آن تصمیم‌گیری کند.

حاجی دلیگانی در پایان با بیان این که کمیسیون تلفیق بعدازظهر وارد بررسی ایرادات این شورا در موضوع هدفمندی می‌شود، پیش‌بینی کرد که این کمیسیون در جلسه نوبت عصر بررسی ایرادات شورای نگهبان را به اتمام رسانده و آن را به هیات رئیسه جهت رسیدگی در جلسه فردای مجلس ارائه کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری