loading...

مختصر دانلود

شرایط اقامت و مهاجرت به کانادا,شرایط اقامت در کانادا,شرایط مهاجرت به کانادا,کانادا,کشور کانادا,راه های اقامت به کانادا,راه های مهاجرت به کانادا,روش اقامت کانادا رای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت برنام

شرایط اقامت و مهاجرت به کانادا

احمد بازدید : 1171 جمعه 16 اسفند 1392 : 7:44 نظرات (0)

شرایط اقامت و مهاجرت به کانادا,شرایط اقامت در کانادا,شرایط مهاجرت به کانادا,کانادا,کشور کانادا,راه های اقامت به کانادا,راه های مهاجرت به کانادا,روش اقامت کانادا

رای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت برنامه های گوناگونی وجود دارد. قرار گیری در بهترین گروه و برنامه مهاجرتی به کانادا شرط اصلی موفقیت در اخذ اقامت است. به طور حتم از دوستان و یا نزدیکان خود شنیده‌اید که افرادی مدت‌های طولانی در انتظار دریافت اقامت کانادا هستند و در این حال گروهی نیز بسیار سریع موفق به مهاجرت به کانادا شده‌اند. اثر یک پرونده کامل و ناقص در همین مدت زمان انجام کار است. قوانین مهاجرت به کانادا و مدارک لازم به صورت ماهانه تغیر می‌نمایند و آگاهی از جدیدترین قوانین شرط لازم موفقیت است. از طرفی هر پرونده مهاجرتی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است قابل استفاده برای فرد دیگر نباشد .

آقای کریس الگزاندر وزیر شهروندی و مهاجرت کانادا عنوان کرد که دولت کانادا با کم کردن مدت زمان جواب به درخواست شهروندان مهاجری که قصد وارد کردن والدین و پدر و مادربزرگهای خود را به کانادا دارند، کمک به یکپارچه شدن دوبارهٔ این خانواده ها می‌کند.در طی‌ ۶ ماه اول سال ۲۰۱۳ این اداره به ۴۵۰۰۰ نفر حق شهروندی دائم از نوع تکفل فامیلی اعطا کرده است که نشان از رشد ۴۰ درصدی نسبت به ۶ ماه اول سال ۲۰۱۲ دارد .این رشد را می‌توان به دو برابر شدن پذیرش ازاین نوع نسبت داد .کانادا یکی‌ از بهترین برنامه های تکفل فامیلی را در دنیا دارد اما افزایش مدت زمان جواب به در خواست ها باعث شده بود که شهروندان برای وارد کردن والدین و پدر و مادربزرگهای خود به کانادا ۸ سال یا بیشتر انتظار بکشند.اخیرا با توقفی موقتی بر درخواست های جدید و سرعت بالای پذیرش، زمان انتظار کاهش پیدا کرده است .طرح پذیرش والدین و پدر و مادربزرگها برای بررسی ‌درخواست های جدید ۲ ژانویه ۲۰۱۴ بازگشایی می شود .این بار، با سخت تر کردن شرایط پذیرش و محدود کردن تعداد درخواست ها امید است زمان انتظار خانواده ها کاهش یابد .

 

شرایط اقامت و مهاجرت به کانادا,شرایط اقامت در کانادا,شرایط مهاجرت به کانادا,کانادا,کشور کانادا,راه های اقامت به کانادا,راه های مهاجرت به کانادا,روش اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

Investor – مهاجرت ویژه کارفرمایان و مدیران بدون نیاز به مدرک تحصیلی و زبان

 

مهاجرت به کانادا ویژه نیروهای متخصص

Skilled Worker – مهاجرت ویژه نیروهای متخصص و تحصیل کرده با سابقه کار بیش از یک سال

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی

Entrepreneur ویژه کارفرمایان و صاحبان بیزینس

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی

Federal Self-Employed – ویژه هنرمندان، نویسندگان، مترجمان، ورزشکاران، گرافیست‌ها و سایر مشاغل مشابه.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی (PNP)

Provincial Nominee Program – ویژه مدیران و یا کارفرمایان که قصد مهاجرت به استان خاصی در کانادا را دارند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خویشاوندی و ازدواج

Family Sponsorship – ویژه افرادی که همسرشان دارای اقامت کانادا می‌باشد و یا خویشاوند نزدیک در کانادا دارند.

 

اخذ ویزای تحصیلی

Study Permit – اخذ ویزای موقت برای تحصیل در کانادا.

 

اخذ ویزای کار

Work Permit – اخذ ویزای موقت جهت کار در کانادا.

 

 

اقامت دائم کانادا

به فردی که در کشور کانادا اقامت دائم بگیرد مقیم دائم گفته می‌شود.
مقیم دائم در کشور کانادا به شخصی اطلاق می‌شود که شهروند کانادایی نیست ولی اجازه زندگی و کار در کانادا بدون هیچ محدودیت زمانی در طول اقامتش به او داده شده‌است. یک ساکن همیشگی می‌بایستی به مدت ۲ سال از ۵ سال را در کانادا زندگی کند و یا خطر از دست دادن اقامت او وجود دارد.
یک مقیم دائم بسیاری از حقوق و وظایف یک شهروند کانادایی را دارا می‌باشد. تفاوتهای اصلی تنها در این می‌باشند که ساکنان همیشگی اجازه رای دادن در انتخابات فدرال کانادا، کاندیدشدن و دارا بودن پاسپورت کانادایی را ندارند. آنها همچنین نمی‌توانند به نیروی مسلح کانادا بپیوندند.
یک مقیم دائم امکان اقدام برای شهروندی کانادا را پس از ۳ سال اقامت در کانادا دارد.

 

کارت اقامت دائم کانادا

در سال ۲۰۰۲، اداره مهاجرت و شهروندی شروع به صدور کارت ساکن همیشگی (مقیم دائم) برای تمام مقیمان دائم جدید (تازه‌وارد) کانادا کرد. تمام افراد مقیم دائم پیشین نیز این قابلیت را دارا شدند تا برای این کارت به ازای ۵۰ دلار کانادا اقدام کنند. دارا بودن این کارت مگر برای سفرهای بین‌المللی اجباری نمی‌باشد.
از ۳۱ام دسامبر سال ۲۰۰۳ تمامی مقیمان دائم، برای واردشدن به خاک کانادا از طریق هوایی، قطار و اتوبوس ملزم به ارائه این کارت شدند. از لحاظ ظاهری این کارت شبیه به کارت بانکی می‌باشد و موجب تسهیل در ورود دوباره به کشور کانادا می‌شود. این کارت شامل مشخصات امنیتی متعدد به‌روزی همراه با یک چیپ که اطلاعات لازم در آن وجود دارد می‌باشد.
کارت اقامت دائم تنها در کشور کانادا صادر می‌شود و هر ۵ سال یکبار باطل شده و می‌تواند دوباره با ارائه تقاضانامه و ثابت کردن اینکه متقاضی در مدت مورد نظر از نظر فیزیکی در کانادا حاضر بوده‌است یا به شکلی دیگر شراط لازم را احراز کرده‌است تمدید شود. همینطور افراد ممکن است شرایط لازم را مشروط بر اینکه دارای همسر کانادایی باشند و یا در خارج از کانادا برای تجارت کانادا فعالیت کنند احراز کنند. کارت اقامت دائم خارج از خاک کانادا و بدون داشتن آدرس کانادایی قابل تمدید نمی‌باشد.
مهاجرین به کانادا باید در نظر داشته باشند که برگه ورود به کانادا مدرک اصلی مهاجرت به کاناداست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری