loading...

مختصر دانلود

قطار سالنی پردیس,صبا تندرو اتوبوسي سالنی,درجه 2 اتوبوسي سالنی,6تخته لوكس مهتاب کوپه ای,درجه 2 اتوبوسي سالنی,قطار معمولي صندلي کوپه ای,قطار كوپه اي مبله سفير,قطار اتوبوسي درجه يك سفير,قطار درجه 2 اتوبو

معرفی انواع قطار شرکت رجا

احمد بازدید : 37287 سه شنبه 07 مرداد 1393 : 20:12 نظرات (13)

قطار سالنی پردیس,صبا تندرو اتوبوسي سالنی,درجه 2 اتوبوسي سالنی,6تخته لوكس مهتاب کوپه ای,درجه 2 اتوبوسي سالنی,قطار معمولي صندلي کوپه ای,قطار كوپه اي مبله سفير,قطار اتوبوسي درجه يك سفير,قطار درجه 2 اتوبوسي,قطار اتوبوسي,قطار معمولي صندلي,قطار درجه 2 اتوبوسي,قطار درجه يك مارال,قطار لوكس 4 نفري نگين,قطار لوكس4نفره اكسپرس,قطار سبز,قطار سيمرغ,قطار شش تخته كوير,قطار غزال بنياد *(V.I.P),قطار نور,قطار غزال وانياريل,قطار پلور سبز سروش,قطار

دانلود تصاویر و مشخصات در ادامه همین مطلب ...

کتاب مشخصات و تصاویر انواع قطارهای مسابری ایران

دانلود کتاب از سرور 1

دانلود کتاب از سرور 2

قیمت و شرایط حمل خودرو با قطار + جدول

 

مشخصات واگنهاي مسافري راه آهن ج.ا.ا
 

- درجه يك لوكس آلمان غربي ( سيمرغ ) :
اين واگنها پس از بازسازي تحت عنوان قطار سيمرغ در حال حاضر مشغول به خدمت مي باشند.در هر واگن ۸ كوپه ۴ نفره و در مجموع ۳۲ نفر ظرفيت دارد. هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و ۱ كوپه سرويس مخصوص مهماندار بوده و همچنين داراي تهويه مطبوع،شيشه هاي دو جداره ، بدنه كوپه ۲ لايه مي باشد كه به نوعي عايق بندي سالن و كوپه ها در مقابل حرارت و سر و صدا را موجب مي گردند.در اين قطارها سيستم صوتي و تصويري مناسبي تعبيه گرديده كه از قابليت دريافت كانالهاي جمهوري اسلامي ايران بصورت ماهواره اي و با كيفيت بسيار خوبي برخوردار مي باشد ضمنا در كوپه ها پريز برق ۲۲۰ ولت جهت استفاده از لوازم برقي شخصي و شارژ وسايل برقي موجود مي باشد . در اين قطارها پذيرايي شام بصورت انتخابي با دريافت هزينه اضافي روي بليت به مسافرين عرضه مي شود و در صورت درخواست مسافر بليت با پذيرايي يا بدون پذيرايي صادر ميگردد .

رستوران اين قطارها با انواع نوشيدني هاي گرم و سرد و تنقلات آماده پذيرايي از مسافرين مي باشد.
 
نماي بيروني واگن سيمرغ

نماي داخلي كوپه سيمرغ

- واگنهاي درجه يك لوكس آلمان شرقي (طوس يا خيام ) :
هر واگن داراي ۹ كوپه ۴ نفره و در مجموع ظرفيت ۳۶ نفر مي باشد. هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك كوپه سرويس مخصوص مهماندار بوده و همچنين داراي سيستم تهويه مطبوع، شيشه هاي ۲ لايه و بدنه كوپه ۲ جداره مي باشد كه موجب مي گردد بدنه كوپه سالن در مقابل حرارت و سر و صدا عايق گردد. در اين قطارها سيستم صوتي و تصويري مناسبي تعبيه گرديده كه از قابليت دريافت كانالهاي جمهوري اسلامي ايران بصورت ماهواره اي و با كيفيت بسيار خوبي برخوردار مي باشد ضمنا در كوپه ها پريز برق ۲۲۰ ولت جهت استفاده از لوازم برقي شخصي و شارژ وسايل برقي موجود مي باشد . در اين قطارها پذيرايي شام بصورت يك بسته غذاي سبك كنسروي روي بليت به مسافرين عرضه مي شود. رستوران اين قطارها با انواع نوشيدني هاي گرم و سرد و تنقلات آماده پذيرايي از مسافرين مي باشد.

نماي بيروني قطار طوس
نماي داخلي كوپه

- واگنهاي درجه يك لوكس اتريشي ( سبز ) :
هر واگن داراي ۸ كوپه ۴ نفره و در مجموع ۳۲ نفر ظرفيت دارد. هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشد. واگنها داراي سيستم تهويه، شيشه هاي ۲ جداره و بدنه كوپه هاي ۲ لايه مي باشد. در اين قطارها سيستم صوتي و تصويري مناسبي تعبيه گرديده كه از قابليت دريافت كانالهاي جمهوري اسلامي ايران بصورت ماهواره اي و با كيفيت بسيار خوبي برخوردار مي باشد ضمنا در كوپه ها پريز برق ۲۲۰ ولت جهت استفاده از لوازم برقي شخصي و شارژ وسايل برقي موجود مي باشد . در اين قطارها پذيرايي شام بصورت انتخابي با دريافت هزينه اضافي روي بليت به مسافرين عرضه مي شود و در صورت درخواست مسافر بليت با پذيرايي يا بدون پذيرايي صادر ميگردد .رستوران اين قطارها با انواع نوشيدني هاي گرم و سرد و تنقلات آماده پذيرايي از مسافرين مي باشد.

نماي بيروني قطار سبز
نماي داخل كوپه قطار سبز


- واگنهاي درجه يك لوكس رومانيايي (پلور سبز) :
هر واگن داراي ۱۰ كوپه ۴ نفره و در مجموع ظرفيت ۴۰ نفر مي باشد. هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي ايراني و فرنگي و يك كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشد. واگنها مجهز به سيستم تهويه مطبوع، سيستم صوتي و تصويري، بدنه كوپه ۲ لايه و شيشه هاي ۲جداره است كه موجب عايق بندي سالن و كوپه ها در برابر حرارت و سر و صدا مي گردند.سيستم صوتي و تصويري بصورت مدار بسته براي پخش فيلم هاي سينمايي در آن تعبيه شده است . ضمنا در كوپه ها پريز برق ۲۲۰ ولت جهت استفاده از لوازم برقي شخصي و شارژ وسايل برقي موجود مي باشد .

نماي بيروني واگن پلور
نماي داخلي كوپه پلور


- واگن هاي درجه ۱ لوكس فرانسوي ( دليجان ) :
هر واگن داراي ۱۱ كوپه ۴ نفره و در مجموع ظرفيت ۴۴ نفر مي باشد . هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشد واگنها مجهز به سيستم تهويه مطبوع ، بدنه كوپه ۲ لايه و شيشه هاي ۲ جداره مي باشد كه موجب عايق بندي سالن و كوپه ها در برابر حرارت و سرو صدا مي گردند. سيستم صوتي و تصويري بصورت مدار بسته در اين واگنها جهت پخش فيلم تعبيه شده است .

نماي خارجي واگن دليجان
داخل كوپه دليجان


- واگن هاي درجه ۱ لوكس آلمان شرقي ( خليج فارس ) :

. در ابتداء اين واگنها ۶۶ نفره بودند كه در بازسازي با توسعه كوپه ها به ۴۴ نفره تبديل شده اند و در حال حاضر با نام صبا و خليج فارس شناخته مي شوند. هر واگن داراي ۱۱ كوپه ۴ نفره و در مجموع ۴۴ نفر مي باشد . واگنها داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي ويك كوپه سرويس مخصوص مهماندارمي باشندكه موجب عايق بندي سالن و كوپه ها در برابر حرارت و سر و صدا مي گردند . سيستم صوتي و تصويري بصورت مدار بسته در اين واگنها جهت پخش فيلم تعبيه شده است .
واگن خليج فارس
نماي كوپه خليج فارس
 - واگن هاي درجه ۱ لوكس پارسي (پارسي ) :
هر واگن داراي ۱۰ كوپه ۶ نفره در مجموع ظرفيت ۶۰ نفر مي باشد. هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشد. واگنها مجهز به سيستم تهويه مطبوع ، بدنه كوپه ۲ لايه و شيشه هاي ۲ جداره مي باشد كه موجب عايق بندي سالن و كوپه ها در برابر حرارت و سرو صدا مي گردند. در هر كوپه دو پريز برق ۲۲۰ ولت براي استفاده مسافرين تعبيه شده و داراي سيستم صوتي مركزي است .
عكس نماي بيروني سالن پارسي
داخلي كوپه پارسي
 
- واگن هاي درجه ۱ لوكس اسپانيايي (سهند ) :
هر سالن داراي ۸ كوپه ۴ نفره و در مجموع ۳۲ نفر مي باشد. هر سالن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك عدد كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشد. مجهز به سيستم تهويه مطبوع ، بدنه كوپه ۲ لايه و شيشه هاي دو جداره مي باشند كه موجب عايق بندي سالن در مقابل نفوذ حرارت و سرو صدا مي گردد. سيستم صوتي و تصويري بصورت مدار بسته در اين واگنها جهت پخش فيلم تعبيه شده است .

نماي خارجي سهند (باز سازي شده)

- واگنهاي درجه ۱ لوكس اسپانيايي :
در هر واگن ۱۰ كوپه ۶ نفره و در مجموع ظرفيت ۶۰ نفر مي باشد . هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك عدد كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشد . واگنها داراي سيستم تهويه مطبوع ، بدنه كوپه ۲ لايه و شيشه ها ۲ جداره مي باشند كه عايق بندي كوپه ها و سالن را در برابر حرارت و سرو صدا موجب مي شوند.
كوپه مهماندار در سالن هاي اسپانيايي در مابين سالن و بين كوپه هاي ۶ و ۵ قراردارد.

نماي خارجي واگن اسپانيايي (۶۰ نفره)

- واگنهاي درجه ۱ لوكس اسپانيايي :
در هر واگن ۱۱ كوپه ۶ نفره و در مجموع ظرفيت ۶۶ نفر مي باشد.
هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك عدد كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشد . واگنها داري سيستم تهويه مطبوع ، بدنه كوپه ۲ لايه و شيشه هاي ۲ جداره مي باشند كه عايق بندي كوپه ها و سالن را در برابر حرارت و سرو صدا موجب مي شوند.كوپه مهماندار در بين كوپه هاي ۶ و ۵ قراردارد.

نماي خارجي واگنهاي اسپانيايي ۶۶ نفره

- واگنهاي درجه ۱ لوكس چيني :
هر واگن داراي ۱۰كوپه ۴ نفره و در مجموع ظرفيت ۴۰ نفر مي باشد . هر واگن داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي ايراني و فرنگي مي باشد.كه در يك سمت واگن قراردارد و كوپه سرويس مهماندار نيز در طرف ديگر سالن قرارداد. واگنها مجهز به سيستم تهويه مطبوع ، بدنه كوپه ۲ جداره و شيشه هاي ۲ لايه مي باشد كه موجب عايق بندي سالن در برابر نفوذ حرارت و سرو صدا گرديده اند. در اين قطارها سيستم صوتي و تصويري مناسبي تعبيه گرديده كه از قابليت دريافت كانالهاي جمهوري اسلامي ايران بصورت ماهواره اي و با كيفيت بسيار خوبي برخوردار مي باشد ضمنا در كوپه ها پريز برق ۲۲۰ ولت جهت استفاده از لوازم برقي شخصي و شارژ وسايل برقي موجود مي باشد . در اين قطارها پذيرايي شام بصورت انتخابي با دريافت هزينه اضافي روي بليت به مسافرين عرضه مي شود و در صورت درخواست مسافر بليت با پذيرايي يا بدون پذيرايي صادر ميگردد .
رستوران اين قطارها با انواع نوشيدني هاي گرم و سرد و تنقلات آماده پذيرايي از مسافرين مي باشد.

نماي خارجي واگنهاي چيني (غزال)

نماي داخلي كوپه هاي واگنهاي چيني (غزال)

- واگن هاي درجه ۱ لوكس آلمان شرقي :
هر واگن داراي ۱۰ كوپه ۶ نفره و در مجموع ظرفيت ۶۰ نفره مي باشند . هر واگن داراي دو دستگاه سرويس بهداشتي و ۱ كوپه سرويس مخصوص مهماندار است . واگنها داراي سيستم تهويه مطبوع مي باشند ولي گرمايش واگن توسط سيستم بخار تامين مي شود .

نماي خارجي واگن

نماي داخلي كوپه

- واگن هاي درجه ۲ آلمان غربي تبديلي(درجه ۲ خواب) :
هر واگن داراي ۱۱ كوپه ۶ نفره ودر مجموع ظرفيت ۶۶ نفر مي باشد.واگنها داراي ۲ دستگاه سرويس بهداشتي و يك كوپه سرويس مخصوص مهماندار مي باشند . اين واگنها فاقد سيستم تهويه مطبوع مي باشند وليكن داراي پنجره هاي كشويي هستند .گرمايش اين واگنها از طريق مولد بخار تامين ميگردد .

نماي خارجي واگنهاي آلماني تبديلي درجه ۲ خواب

- واگنهاي درجه ۱ لوكس اتوبوسي دو طبقه :
و واگنهاي درجه ۱ لوكس اتوبوسي ۲ طبقه چيني (۱۰۸ نفره)
واگن هاي چيني كه در ۲ طبقه ساخته شده اند از ۳ قسمت تشكيل شده اند : طبقه تحتاني و فوقاني محل استقرار مسافرين و قسمت مياني از يك طرف به اتاقك تجهيزات برق و اتاقك استقرار مامورين و از ديگر سو به سرويس بهداشتي و يك انبار ختم مي گردد . هر واگن مجهز به سيتم تهويه مطبوع ، شيشه هاي ۲ جداره و بدنه دو لايه مي باشد كه باعث عايق بندي سالن در برابر حرارت و سرو صدا مي شود .سيستم گرمايش سالنها از طريق المنت برقي تامين مي شود . اين واگنها داراي سيستم صوتي و تصويري جهت پخش فيلم و موسيقي مي باشد .
نكته قابل توجه در اين واگنها مجهز بودن به قلاب اتوماتيك مي باشد كه باعث كاهش ضربه در هنگام توقف و يا حركت مي شود.

نماي خارجي

نماي داخلي
 

- واگنهاي درجه ۱ تهويه دار لوكس مارال :
اين واگنها داراي سيستم تهويه مطبوع بوده وگرمايش سالن ما توسط بخار تامين مي گردد كه علاوه بر آن از سيستم الكتريكي نيز جهت سيستم گرمايش بهره مند است .
هر واگن داراي يك سرويس بهداشتي ويك كوپه سرويس جهت مهماندار مي باشد.ظرفيت سالن ۴۴ نفر مي باشد.

نماي خارجي واگنهاي مارال (بازسازي شده واگنهاي فرانسوي)

- واگن هاي درجه ۱ لوكس اتوبوسي بنياد(سفير):
اين واگنها به تعداد ۱۰ عدد و در ۲ رام ۵ واگني به هم كوپل شده اند . در هر رام يك سالن به عنوان رستوران وجود دارد كه در آن كوپه هايي جهت مامورين در نظر گرفته شده است . دربهاي واگنها به صورت پنوماتيكي باز و بسته مي گردند . هر واگن داراي سيتم تهويه مطبوع مي باشد . ظرفيت واگنها بصورت متغير و تعداد ۲۴، ۶۰، ۶۶ و ۷۲ مي باشد .واگنها داراي سيستم صوتي و تصويري مركزي جهت پخش فيلم و موسيقي مي باشد .

 
- واگنهاي درجه ۲ معمولي اتوبوسي :
واگنهاي درجه ۲ معمولي اتوبوسي آلمان غربي (۷۲ نفره)
ظرفيت اين واگنها ۷۲ نفر است و فاقد سيستم تهيويه مطبوع مي باشند و گرمايش سالن ها از طريق بخار تامين مي گردد.

نماي بيروني
نماي داخلي

- واگن هاي درجه ۲ معمولي اتوبوسي :
ظرفيت هر واگن ۷۸ نفر است.و اين نوع واگنها فاقد سيستم تهويه مي باشند وليكن گرمايش سالن ها از طريق بخار تامين مي گردد.

نماي خارجي

نماي داخلي

- قطارهاي خودكشش :
۱- ريل باس ( ارم )
اين قطارها از نوع صندلي اتوبوسي است و از سرعت ۱۲۰ كيلومتر در ساعت بهره مي برد و درحال حاضر در مسيرهاي نسبتا كوتاه مانند تهران قم ؛ تهران سمنان و گرگان پل سفيد مورد بهره برداري قرار دارد .طراحي داخلي اين قطارها ارگونوميك ، ايمن و مدرن است.كليه سالن ها داراي نورپردازي مناسب ، محل بار همراه ،دستگيره هاي مناسب جهت تردد مسافر داخل سالنها وكپسول اطفاءحريق است و از سيستم تهويه سرمايش و گرمايش پيشرفته و خودكار بهره مي برد ۰ دربهاي واگن از طريق ۱۲ دوربين در پنل راننده قابل كنترل است . اين قطار داراي سيستم صوتي براي پخش داخل قطار و بلند گوهاي خارجي براي هشدارهاي لازم در مواقع لزوم و بيرون قطار تجهيز شده است .

نماي خارجي ريل باس
نماي داخلي ريل باس
 
۲- ترن ست ( پرديس ) :
اين قطارها از نوع صندلي اتوبوسي ويژه مانند صندلي هاي هواپيما و سرعت سير ۱۶۰ كيلومتر ؛ داراي خدمات كترينگ و پذيرايي وعده صبحانه در تمام مسيرها و نهار در مسير مشهد مي باشد. اين قطار ها در حال حاضر در مسيرهاي تهران _ مشهد ؛ تهران _ يزد و تهران _ ميانه در حال بهره برداري و خدمت رساني به مسافرين مي باشد. واگنها در برابر ورود گرد و غبار، برق و باران كاملا ايزوله مي باشد. مجموعه سيستم سرمايش در سقف واگن تعبيه شده و داراي عملكرد خودكار است . داخل واگنها داراي سيستم صوتي تصويري مركزي جهت پخش فيلم و موسيقي با چهار كانال خروجي و استفاده از هدفون به انتخاب مسافرين براي گوش دادن به موسيقي يا راديو و يا تماشاي فيلم مي باشد.در اين نوع قطارها نيز قابليت نصب تجيزات دريافت از ماهواره براي پخش كانالهاي تلويزيوني مي باشد . سرويسهاي بهداشتي با تجهيزات مناسبي جهت استفاده مسافرين تجهيز شده و در شروع هر حركت مامورين موظف به پخش فيلم آموزشي جهت استفاده صحيح از تجهيزات و امكانات موجود در قطار مي باشند .

نماي خارجي ترن ست

نماي داخلي ترن ست

واگن هاي حمل خودرو :
واگن هايي هستند كه به منظور حمل و نقل خودروي مسافرين مورد استفاده قرار گرفته ، در ابتدا يا انتهاي قطار قرار مي گيرند .

- واگن هاي پست و توشه :

واگن هايي هستند كه جهت حمل بار و توشه مسافرين و يا حمل محموله هاي پستي و بارهاي متفرقه به كار مي روند و عموماً به انتهاي قطار متصل مي شوند.
اين واگن ها به دو قسمت تقسيم مي شوند :قسمت اول مخصوص امانات پستي است كه قفسه بندي شده ،قسمت دوم به توشه مسافرين اختصاص داده شده است .
بارهاي حجيم به دو صورت همراه مسافر در قطار يا ارسال از راه دور حمل مي گردد .بارهايي كه توسط مشتري جهت ارسال به شهر ديگري تحويل انبارتوشه مستقر در ايستگاههاي راه آهن مي شود ضمن صدور بارنامه ؛ در مقصد پس از طي تشريفات اداري ؛ به صاحب بار تحويل و كرايه آن بصورت پيش يا پس كرايه اخذ مي گردد . اطلاعات و نحوه استفاده از اين خدمات از طريق آژانسها و دفاتر فروش بليت در اختيار مسافرين قرار مي گيرد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1395/05/29 و 18:21 دقیقه ارسال شده است

سلام میخواستم بدونم قطارنگین صوت وتصویرهست یانه ادمین جواب بده

این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1395/05/26 و 17:06 دقیقه ارسال شده است

میشه یه نفربرای من اطلاعاتی ازقطارنگین بگه

این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1395/05/16 و 16:18 دقیقه ارسال شده است

باسلام میخوام به ایمیلم مشخصات وتصاویرقطارنگین رو بفرسین اگه میتونین وحتماا میخوام چون منیجرم تموم شده نمیتونم کاری کنم اما برام مشخصات وتصاویرقطارنگین روبه ایمیلم بفرسین

این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1395/05/05 و 23:39 دقیقه ارسال شده است

لینک خرابه درستش کنین

این نظر توسط محسن در تاریخ 1394/09/24 و 7:11 دقیقه ارسال شده است

ببخشید قطار لوکس 4تخته نگین جزو کدوم دسته از قطار هاست؟

این نظر توسط اسمبعیل کوهستانی در تاریخ 1394/05/08 و 20:49 دقیقه ارسال شده است

من در تاریخ7/5/94دو قطعه بلیط اتوبوسی صبا تند رو سالنی در جه یک به شماره صندلیهای 63و64 در سالن3 به شماره381 از مشهد به تهران گرفتم برای ساعت15/8که دارای تهویه وصوت وتصویر بود اما فقط 10 دقیقه شروع حرکت چند تبلیغ در مورد ثطارهای اتوبوسی نشان داد ودیگر هیچ .در جواب پرسش من مهماندار گفت مردم اعتراض کردند به فیلمها ای که گزاشتیم !!!!!!! وبوفه هم هیچی نداشت غیر از گرفتن دو نوع سفارش غذا ومیز سرو غذای پشت صندلی هم شکسته بود و من غذایم را با اعمال شاقه روی پاهایم خوردم کمر بند ایمنی هم نداشت لطفا بگین چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ : منهم تجربشو داشتم قاطری گرون و بی امکانات از اتوبوس شهریهم خرابتر

این نظر توسط زهرا در تاریخ 1393/11/12 و 15:46 دقیقه ارسال شده است

سلام. قطار تهران اهواز که نوشته رو بلیط اتوبوسی تهویه دار صندلی هاش چجوریه؟ ماله شرکت مهتابه. کسی خبر دارخ؟

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1393/11/06 و 20:05 دقیقه ارسال شده است

قطار صبا؟
پاسخ : خوب؟ شکلک

این نظر توسط حامد در تاریخ 1393/09/02 و 12:09 دقیقه ارسال شده است

سلام من چند روز پیش با قطار سروش از مشهد به تهران اومدم خیلی تمیز هستش شام و صبحانه هم میده فیلم هم می گذاره تقریبا مثل قطار نگین و سبز هستش ولی نوتر هستش
پاسخ : سلام خیلی ممنون از مشارکتتون تو نظرات

این نظر توسط مهدی در تاریخ 1393/06/15 و 0:59 دقیقه ارسال شده است

فکر کنم پلور سبز همون سروش باشه


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری